środa, 17 grudnia 2014

konik / kucyk / rumak / a może... kobyła? *

* niewłaściwe skreślić :)))


Skończyłam. I muszę przyznać, że trochę mi żal, że to już koniec :) Miałam bowiem mnóstwo frajdy z ręcznego wykańczania tego bloku (darmowy wzór: Dala Horse autorstwa Julianny). Po raz pierwszy porwałam się na ręczne pikowanie, ale jestem pewna, że jeszcze kiedyś to powtórzę. Efekt jest zupełnie inny niż przy pikowaniu maszynowym, może taki nieco "słodszy", ale zdecydowanie ma swój urok.


Pikowałam podwójną nitką z rozłożonej na części pierwsze muliny. Największym wyzwaniem była kolorowa ramka złożona z bloków przypominających klepsydry (ang. hourglass block), która zyskała białe pikowanie w motylki/kwiatuszki. Wymagało to niemałej dyscypliny w celu utrzymania równych odległości między ściegami, ale jestem bardzo zadowolona z końcowego efektu.


Konik "przykryty" jest haftowaną derką. Nieco ją zmodyfikowałam / urozmaiciłam w stosunku do poprzednio pokazanej wersji - zwłaszcza dolny i przedni element. Miałam okazję poszaleć to i poszalałam! :)))


Żeby ułatwić sobie całe zadanie - jako wypełnienia użyłam ociepliny Vlieseline H630. Jest to stosunkowo cienkie wypełnienie, poliestrowe, pokryte z jednej strony klejem. Wystarczyło przeprasować i całość elegancko trzymała się w ryzach, nie wymagała spinania szpilkami.


Nie byłabym sobą, gdybym uszyła cokolwiek innego niż poduszkę - wiecie coś na ten temat, jestem jednak bardzo przewidywalna :))) Dlatego ostatecznie po dodaniu zamka i zszyciu całości - mam całkiem nową, kolorową poduchę - mój własny prezent pod choinkę!


Zgłaszam ją do konkursu na blogu Julki - Sewing Under Rainbow. Szczegóły można znaleźć klikając TU 


Z pewnością nie jest to moje ostatnie podejście do bloków z tego QAL'a. Wzory, mimo że z pozoru świąteczne - w zależności od użytych tkanin, mogą być dość uniwersalne. Gdyby konikowi Dala dodać magiczny róg - mógłby z powodzeniem uchodzić za jednorożca :))) Dziewczynka z prezentami może je wręczać np. z okazji urodzin a szopka krakowska - jak już niejedna z Was zauważyła - to rewelacyjny zamek długowłosej księżniczki, albo walecznego rycerza :)))))) Możliwości praktycznie nieograniczone!


K.

47 komentarzy:

  1. Cudna poducha :) Strasznie mi się podoba ta kolorowa ręcznie pikowana ramka no i konik Ci wyszedł super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Wiesz, przyznam nieskromnie, że mnie też się ta ramka bardzo podoba :)))))

      Usuń
  2. Jest cudowna! mój konik zupełnie inny, Twój taki rzeczywiście słodki - nie oparłaby mu się żadna dziewczyna :))) Piękne obramowanie dostał no i jeszcze pikowanie ręczne! brawo! idę wykańczać moje poduchy, już niedługo coraz bliżej końca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula - ręcznym wykończeniem to z pewnością Ty mnie zainspirowałaś, jesteś w tym niedościgniona!! :)))))
      Cieszę się, że poducha wyszła dziewczęca - może mi jej w takim razie moje łobuzy nie porwą!

      Czekam na Twoje poduchy - 3 sztuki to prawdziwe wyzwanie! Trzymam kciuki za wydłużenie doby :)))

      Usuń
  3. Konik jest przecudny! Ręczne pikowanie opłaciło się - wygląda nieziemsko. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję :))) Za miłe słowa. I za zabawę, którą zorganizowałaś - już Ci mówiłam, że nas dopieściłaś :)))))

      Usuń
  4. Poduszka przecudnej urody. Dziecko moje, przebywające akurat w domu zareagowało entuzjastycznie...
    Chyba nie mam wyjścia, pora uzbroić sie w cierpliwość, zbiór porad z Internetu, odkurzyć maszynę i...spróbować swoich sił ?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, koniecznie!! To może być idealne postanowienie noworoczne - odkurzyć maszynę! Trzymam za słowo :)))
      Dziękuję za komplement :)

      Usuń
  5. PRZE-GE-NIAL-NY! Coś cudownego ♥♥♥ Jesteś mistrzynią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co ja Ci Olu mogę powiedzieć - łechtasz moją próżność swoimi przemiłymi komentarzami..... :))) Thx :*

      Usuń
    2. Moje komentarze są szczere a zachwyt prawdziwy więc karm tę próżność i twórz więcej piękności :)

      Usuń
    3. Skoro tak mówisz, nie pozostaje mi nic innego jak pławić się w zachwytach :))))))
      Dziękuję raz jeszcze!

      Usuń
  6. Zdecydowanie ręczne pikowanie konika było świetnym pomysłem!!! Jestem oczarowana :) Jak zawsze u Ciebie mega precyzja i profesjonalizm. Twój Gwiazdor w tym roku będzie miał dla Ciebie śliczny prezent pod choinką :)
    Ja jakoś nie widzę się w ręcznym pikowaniu - może kiedyś jak kupię trochę nadprogramowej cierpliwości:)
    Pozdrawiam i lecę kończyć mój projekt
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana - gdybym ja umiała tak pikować maszynowo z wolnej ręki jak Ty - pewnie nie przyszło by mi do głowy ręczne pikowanie.... :)))) Dziękuję Ci za wszystkie miłe słowa! Muszę uważać, żeby mi woda sodowa do głowy nie uderzyła od tych komplementów :)))))

      Usuń
  7. Przepiękna poduszka. Gratuluję pomysłowości i precyzji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, baaardzo mi miło :)
      I witam sąsiadkę z Krakowa :)))))))

      Usuń
  8. Piękność. Całość jest taka świeża, lekka. Hafciki... Fantastyczna robota!

    OdpowiedzUsuń
  9. NO i co mam napisać? Muszę to, co zwykle: Bosko!!!
    Oraz: ja też muszę spróbowąć ręcznie, koniecznie ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Przemiła! :)
      Koniecznie musisz spróbować też ręcznie - jakkolwiek by to nie zabrzmiało!!! :)))))

      Usuń
    2. Ty pszczoło ty, ty! ... :)))

      Najpierw jednak spróbuje maszynowo. Święty Mikołaj przyniósł mi stopkę do pikowania :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Takie komentarze dodają sił do podejmowania kolejnych wyzwań! :))) Dziękuję!

      Usuń
  11. Nie dość, że pięknie wygląda, to jeszcze podziwiam za dbałość o szczegóły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usłyszeć to z Twoich ust to prawdziwy zaszczyt! :) Wciąż w pamięci mam Twoją poduchę z hortensją. To był dopiero haft!! :))))

      Usuń
  12. Cudowne arcydzieło rąk Twoich!
    Majstersztyk!!
    Chylę czoła i ślinię się na widok tych haftów!

    OdpowiedzUsuń
  13. nieeee nooooo pozamiatałaś konkurencję!!! idę w kącik popłakać sobie, że to nie ja uszyłam chlip chlip :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No toś Kochana pojechała po bandzie!!! Wiesz, że Cię uwielbiam??

      PS
      I pamiętaj - jak wyciskać łzy to tylko ze szczęścia! Inaczej nie warto :)))))

      Usuń
  14. Nie jestem zaskoczona efektem Twojej pracy, Kasiu. Już sam blok zapowiadał rewelacyjny finał.
    Życzę Ci pierwszego miejsca w konkursie !!!!

    Ps. I zazdroszczę takiego pięknego świątecznego prezentu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna poducha, w ogóle Twoje poduchy bardzo mi się podobają. Konik ślicznie dopracowany, idealny. Kusił mnie ten konkurs, ale nie dam rady czasowo, choć może już po świętach spróbuję jakiś bloczek, taki łatwiejszy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, wow!!! ile godzin pracy? no i relaksu i radości? i zadowolenia? Ręczne pikowanie? Ale kiedy? Po nocach :) Cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeden z moich faworytów w galerii konkursowej... Niby tylko poduszka, ale dla mnie aż poduszka... Dopracowany i przemyślany w najdrobniejszych szczegółach....
    a te ręczne pikowanki... zegarmistrzowska robota! Pełen szacun!

    OdpowiedzUsuń
  18. Poszalałaś, fantastyczne wykończenie - uwielbiam detale robione ręcznie :) Przepiękna poducha, na Twoim miejscu byłabym z siebie dumna - takie rzeczy bardzo się ceni :) Pozdrawiam i życzę Tobie spokojnych i radosnych Świąt i Nowego 2015 :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Your embroidery and quilting is so stunning! love it!

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowna praca. To reczne pikowanie rEczywiscie dodaje smaczku. Gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  21. Ręcznie?!!
    Ja nie mogę! Toż to majstersztyk!

    OdpowiedzUsuń
  22. Hi! Your pillow is amazing! You have made it so carefully with lots of details - most beautiful! x Teje

    OdpowiedzUsuń
  23. Congratulations!

    I love your gorgeous Dala horse pillow. Your fabric selection and the hand stitched details make it a work of art. A wonderful finish that will be admired for years to come!

    OdpowiedzUsuń
  24. Kasiu, gratulacje :) Od początku stawiałam na Twojego rumaka ;)
    Pozdrawiam
    KAMILA

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję :)) Wspaniały koniec roku...:)) Oby kolejny był równie udany rękodzielniczo!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Poduszka zachwycajaca w każdym najdrobniejszym szczególe. Wlozylas w nia duzo serca i pracy. Efekt wynagradza wszystko.
    Pięknie tu u Ciebie:-)
    Pozdrawiam serdecznie
    Kasmatka
    www.kasmatka.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ piękna poduszka! Serdecznie gratuluję wygranej :) i pozdrawiam życząc wspaniałego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna! Każdy szczegół tak perfekcyjnie dopracowany. Zachwycam się !
    :)

    OdpowiedzUsuń
  29. śliczny zdolne Pani ma rączki
    Pozdrawiam aneta

    OdpowiedzUsuń